Mergi la continut
Inchide
iso
Deschide căutarea

ACTE NECESARE PENTRU INSCRIEREA SCHIMBĂRII NUMELUI DE FAMILIE ŞI /SAU AL PRENUMELUI PE CALE ADMINISTRATIVĂ

Categoria: Starea Civila back
Cererea de schimbare a numelui si/sau a prenumelui pe cale administrativa se depune la primaria locului de domiciliu al solicitantului.
Pentru copii minori sub 18 ani cererea o va depune unul din parinti. Cererea de schimbare de nume si/sau prenume se aproba numai in baza unui motiv temeinic.

Solicitantul trebuie sa depuna:

- cartea de identitate valabila;
- Certificatele de stare civila (nastere, casatorie si de nastere ale copiilor minori) in original si cate o xerocopie;
- Monitorul oficial al romaniei in care apare anuntul privind schimbarea de nume solicitata.

La primirea cererii de schimbare a numelui pe cale administrativa, ofiterul de stare civila verifica daca au fost depuse actele prevazute de legea speciala.
Ofiterul de stare civila este obligat sa inainteze formatiunii de evidenta a populatiei la care este arondata localitatea, dosarul de schimbare a numelui care il va solutiona si inainta d.g.e.i.p. spre aprobare. Primaria locului de nastere sau casatorie care primeste decizia de aprobare a schimbarii numelui si/sau prenumelui, efectueaza, mentiunea de schimbare a numelui si/sau prenumelui dupa care completeaza un nou certificat. In cazul in care cel care si-a schimbat numele de familie si/sau prenumele are copii minori, dar schimbarea numelui de familie nu se refera la copii, se va opera mentiunea despre schimbarea numelui de familie si/sau prenumelui parintelui si pe actele de nastere ale acestora, intocmindu-se si comunicarile de modificari pentru mentiuni in evidenta populatiei (0 - 14 ani).
Pentru copii majori, operarea mentiunii se face numai la cererea acestora, cu aprobarea directiei de evidenta a populatiei.
Schimbarea numelui de familie dobandit prin casatorie, ca urmare a unei decizii administrative, nu are efect asupra numelui de familie din actul de nastere. La sediul casa casatoriilor exista un birou ce primeste si completeaza cererile de publicare in monitorul oficial al schimbarii numelui (sau prenumelui).
Dupa aparitia in monitorul oficial a anuntului privind schimbarea de nume sau prenume.
La acelasi birou se depune dosarul ce cuprinde documentatia (specifica fiecarui caz in parte) ce se va inainta oficial directiei generale de evidenta informatizata a persoanei din cadrul ministerului de interne spre solutionare.
Dupa primirea aprobarii scrise se vor face mentiunile in actele de stare civila si se vor elibera certificatele corespunzatoare.