Mergi la continut
Inchide
iso
Deschide căutarea

ACTE NECESARE PENTRU ÎNREGISTRAREA DECESULUI

Categoria: Starea Civila back
Actul de deces se intocmeste la primaria municipiului, sectorului municipiului bucuresti, orasului ori comunei in a carei raza teritoriala s-a produs decesul.
Declaratia de deces se face, verbal in termen de 3 zile de la data incetarii din viata a persoanei, de catre persoanele prevazute de lege. In acest termen se cuprinde atat ziua in care s-a produs decesul,, cat si ziua in care se face declaratia. O data cu declaratia de deces , declarantul va depune urmatoarele acte:
A. Certificatul medical constatator al decesului, intocmit si semnat de medicul sau cadrul mediu sanitar care a facut constatarea, in care trebuie consemnata cauza decesului, fara prescurtari;
B. Actul de identitate al celui decedat: b.i. Sau in cazul incetarii din viata a unui strain, pasaportul, carnetul de identitate sau legitimatia provizorie;
C. Livretul militar sau adeverinta de recrutare, dupa caz , pentru persoanele supuse obligatiilor militare. Ofiterul de stare civila este obligat sa retina actul de identitate al celui decedat.

Cand decesul se datoreaza unei sinucideri, unui accident sau altor cauze violente, precum si in cazul gasirii unui cadavru , declaratia se face in termen de 48 ore, socotit din momentul decesului sau al gasirii cadavrului. In astfel de cazuri, inregistrarea se face pe baza certificatului medical constatator al decesului si a dovezii eliberate de politie sau de parchet din care sa rezulte ca una dintre aceste autoritati a fost sesizata despre deces (anexa nr. 24) , intocmirea actului de deces se face numai cu aprobarea parchetului.
Dupa intocmirea actului de deces, ofiterul de stare civila elibereaza declarantului o adeverinta de inhumare sau incinerare a cadavrului (anexa nr. 25), facand mentiune despre aceasta pe verso certificatului constatator al decesului. In actul de deces intocmit ca urmare a unei hotarari judecatoresti definitive si irevocabile declarative de moarte, se inscriu datele de stare civila si data decesului, asa cum rezulta din aceasta hotarare. Intocmirea actului de deces, in baza unei hotarari judecatoresti definitive declarative de moarte, se face din oficiu sau la cererea persoanei interesate, dupa caz la autoritatea administratiei publice locale de la:
A. Locul de nastere al celui declarat mort;
B. Domiciliul celui declarat mort, in cazul cand actul de nastere a fost intocmit la autoritatile locale din strainatate;
C. Domiciliul persoanei care a solicitat declararea judecatoreasca a mortii, in situatia in care locul nasterii si domiciliul decedatului nu sunt cunoscute.

La sediul casei casatoriilor exista un birou de inregistrare al deceselor in baza certificatului medical constatator al decesului precum si al celorlalte documente solicitate de legea 119 / 1996 precizate anterior, intocmindu-se de indata actul de deces in registrele de stare civila si eliberandu-se certificatul de deces si adeverinta de inhumare.